دیروز شنبه مورخه30/01/1393با حضور کاندیدای نمایندگی رانندگان تاکسی بی سیم و نمایندگان تاکسی بی سیم و مدیریت محترم جناب آقای رعیتی و بازرس مرکز جناب آقای شفیعی صندوق اخذ آرا باز شد که در نتیجه از 141 رای ماخوذه آقای جواد مزلقانی نیا واحد3090 با 96رای نفر اول آقای سید احمد علوی واحد3044با 91 رای نفر دوم آقای رمضان اصغری واحد3009با 88 رای نفر سوم آقای حمیدرضا حسن زاده واحد3129 با 79 رای نفر چهارم و آقای غلامرضا ابراهیمی واحد3035با 74 رای نفر پنجم انتخاب شدند. همچنین آقای تقی کریم پور واحد3221 با 40 رای نفر ششم آقای رضا رشیدی واحد 3111 با 32 رای نفر هفتم آقای مهدی آدینه پور واحد3006 با 30 رای نفر هشتم آقای محمد علیپور واحد3160 با 19 رای نفر نهم و آقای احمد ذبیح پور واحد 3056 با 18 رای نفر دهم شدند.یا علی
باطلاع همكاران گرامي ميرساند شب گذشته راي گيري انتخابات نمايندگي رانندگان تاكسي بي سيم بابل با مشاركت 70درصدي همكاران به اتمام رسيد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمهدی عباسیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت : در سال جدید هیچ گونه مجوزی برای افزایش کرایه تاکسی های درون و برون شهری صادر نشده و افزایش نرخ حمل و نقل غیر قانونی محسوب می شود .
وی افزود : رانندگان به صورت خودسرانه حق افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را ندارند مگر اینکه مجوزی از سوی مراجع قانونی صادر شود که تاکنون این امر صورت نپذیرفت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از مردم خواست در صورت مشاهده افزایش نرخ کرایه خودروهای حمل و نقل عمومی مراتب را رانندگان به تعزیرات حکومتی و یا به سامانه 124 اطلاع دهند تا در فوری ترین زمان رسیدگی شده و با متخلفان برخورد شود.
وی به تشکل 608 فقره پرونده مربوط به تخلف در حمل و نقل عمومی در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت : از این تعداد 575 فقره مختومه و رانندگان متخلف به مبلغ 500میلیون و 965 هزار و 300 ریال جریمه نقدی محکوم شدند. ک/3
7330/1654
شهرخبر: پس از ارائه گزارش احمد دنیامالی درباره زمان اجرایی شدن مصوبه شورای شهر در مورد افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اعضای شورا نظرات موافق و مخالف خود را درباره تغییر زمان اجرایی شدن ابراز داشتند.
در همین راستا مهدی چمران گفت: در سراسر کشور باید به طور همزمان برای افزایش نرخ کرایهها اقدام شود. پیشنهاد وزارت کشور افزایش یکباره نرخها غیرمنطقی به نظر میرسد باید در این زمینه هماهنگی کامل با دولت درباره زمان و میزان افزایش نرخ صورت گیرد و تجدیدنظر در نرخ کرایههای پیشنهادی مصوبه ما نیز انجام شود و افزایش نرخ حاملهای انرژی نیز دیده شود.
مرتضی طلایی گفت: در صورتی که بخواهیم افزایش نرخ ناشی از افزایش قیمت حاملهای انرژی را با افزایش نرخ ناشی از تورم سالانه بیفزاییم آیا شورا 50 درصد افزایش نرخ را میپذیرد؟ ما باید با همکاری دولت برای ما به ازای افزایش نرخ حاملهای انرژی تسهیلاتی را برای قشر دارندگان تاکسی پیشبینی کنیم.
محسن سرخگو گفت: با توجه به دوگانه سوز بودن 71.5 درصد از تاکسیهای تهران و پیشبینی کمکها به تاکسیداران در بودجه 93 در زمینه بیمه تکمیلی، برنامه سفر و ... و همچنین پیشبینی تبدیل تاکسیها به تاکسیهای هیبریدی در برنامه پنج ساله دوم شهرداری، افزایش 25 درصدی نرخ کرایهها در مصوبه شورا پس از افزایش نرخ حاملهای انرژی در اثر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها نیاز به افزایش مجدد ندارد.
علی صابری گفت: حداقل افزایش دستمزدهای در جامعه 18 درصد بوده که این پول در جامعه تزریق میشود و به مصالح گوناگون میرسد بنابراین رانندگان نمیتوانند منتظر افزایش نرخ حاملهای انرژی شوند بنابراین پیشنهاد میکنم ما مصوبه خودمان را محترم بشماریم.
احمد دنیامالی گفت: هر روز 4 میلیون شهروند از شبکه تاکسیرانی استفاده میکنند در حال حاضر قیمت CNG بسیار پایین است و حتی پس از افزایش نرخ حاملهای انرژی قیمت آن قابل قیاس با بنزین نیست همچنین بیش از 50 هزار دستگاه از 78 هزار خودروی فعال در ناوگان تاکسیرانی دوگانهسوز هستند.
اگر قرار باشد ما بر اساس نُرم سالهای گذشته عمل کنیم باید حداکثر 15 درصد افزایش نرخ داشته باشیم اما علت افزایش 25 درصدی کرایهها در مصوبه شورا همین پیشبینی افزایش نرخ حاملهای انرژی و افزایش یکباره قیمتها بود.
وی ادامه داد: اساساً افزایش سالانه آن هم با نرخ 25 درصد در تهران به خودی خود باید حذف کرد چه برسد به افزایش دوباره در یک سال. بنابراین هیچ اشکالی ندارد که ما با یک تأخیر دو، سه هفتهای در اجرای مصوبه خود خودمان را با دولت که به موضوع در سطح کلان مینگرد و قصد کمک به حملونقل عمومی را دارد هماهنگ کنیم و تعامل با دولت را محترم بشماریم.
در پایان احمد مسجد جامعی رئیس شورا نیز این گزارش را چنین جمعبندی کرد که شورا به مصوبه خود پایبند میماند و افزایش نرخ را از 25 درصد فراتر نمیبرد تنها نسبت به زمان اعلام شده در مصوبه - اول اردیبهشت - دو، سه هفته تأخیر را لحاظ میکند تا نظر دولت را نیز تأمین کرده باشد.
عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ گفت: طبیعی است که سالانه افزایشی در نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کشور ایجاد میشود٬ اما این افزایش قیمت باید متناسب با تورم موجود در کشور باشد.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: متاسفانه برخی افراد از موضوع افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی به ویژه تاکسیها سوءاستفاده کرده و قبل از اجرایی شدن قانون افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی٬ خودسرانه قیمتها را افزایش میدهند٬ از این رو مسولان تاکسیرانی باید در این مورد نظارت بیشتری به خرج دهند.
وی درباره افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی با توجه به افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان و کارکنان دولت درسال آینده٬ تصریح کرد: هرچند افزایش سالانه نرخ حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی پذیرفتنی است٬ اما این موضوع را باید مدنظر قرار داد که افزایش بیرویه و بدون حساب و کتاب نرخ کرایه حمل و نقل عمومی میتواند نوعی هرج و مرج اقتصادی ایجاد کند.
قائید رحمت تاکید کرد: در شرایطی که نرخ تورم در کشور رو به کاهش است و دولت تدبیر و امید نیز در پی راهکارهایی برای کاستن از نرخ تورم در کشور است٬ افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده معقولانه به نظر نمیرسد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته سهم یارانه حمل و نقل عمومی به درستی پرداخت نشد که این موضوع فشارهای اقتصادی مضاعفی را بر مردم تحمیل کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: در این بین٬ میزان و درصد یارانه پرداختی دولت به حمل و نقل عمومی کشور مهم نیست٬ بلکه آنچه قابل اهمیت است آن است که شهرداری و دولت با همکاری و هماهنگی یکدیگر از وارد آمدن فشار اقتصادی به مردم جلوگیری کنند./
رای گیری تا پایان امروز28/1/1393ادامه دارد همکاران گرامی در رای گیری مشارکت نمایند.
همکاران جهت ثبت نام در انتخابات باید حضوری به مدیریت تاکسی بی سیم مراجعه نمایند.24/1/1393